Thursday, October 19, 2006

Toelichting

De kikker, de pegapega en het lieveheersbeestje zijn gemaakt in acryl op hardboard. Circa 41 x 41 cm groot. Het is de bedoeling ze alle drie bij elkaar te hangen, hetzij naast elkaar of boven elkaar.

De kikker vind ik het best gelukt, ook met de kleuren om de kikker heen. Symmetrisch. Bij de pegapega (Papiaments voor Gekko) wilde me dit niet lukken. Alhoewel het in principe af is, zit ik nog wel te broeden op de staart, en dan met name de kleurencombinatie eromheen, dat is me niet naar het zin.
Grappige is dat de kleuren rond het lieveheersbeestje naar mijn idee prima gelukt zijn.

Al met al, het is een bijzonder kleurrijk geheel, en het was ook een hele ervaring om met mes op hardboard te werken. Je kan dan zo heerlijk schrapen..... heerlijk vind ik dat.

Kan iemand mij advies geven hoe ik het hardboard aan de wand moest bevestigen? Kan er moeilijk een spijker in slaan aan de achterkant, aangezien het maar een paar mm dik is. Alvast hartelijk dank.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home