Saturday, June 24, 2006

Textuur

Deze keer wilde ik iets doen met kleurovergangen. Omdat het werken met schildersmes me goed was bevallen, heb ik besloten deze keer vakjes te maken waarin ik 2 of 3 kleuren in elkaar laat overlopen.

Eigenlijk wilde ik hierbij impasto medium gebruiken, een soort van gel die de verf dikker maakt. Helaas hadden ze dat niet in de winkel waar ik normalitair mijn verf koop. Wat ze wel hadden was textuur-pasta. Niet helemaal wat ik hebben wilde, maar toch, ik heb een pot gekocht.

Op dit werkje heb ik hiermee geexperimenteerd. Om de vakjes heen heb ik een randje 'geboetseerd'. Ik vind het erg geslaagd. Als je het werkje ophangt en er een lamp schuin bovenhangt, zie je heel goed het relief. Dit vind ik echt rete-cool. Zo cool zelfs dat ik al aan het bedenken ben welk textuur-schilderwerkje ik binnenkort wil gaan maken....